محل لوگو

الگوریتم های فشرده سازی صدا و تصویر


چند رسانه ای ترکیبی از متن، گرافیک، صوت، انیمیشن و ویدئو است. چند رسانه ای در تجارت، در مدرسه، در خانه و در مکانهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام سیستم های فشرده سازی به دو الگوریتم نیاز دارد: یکی برای فشرده ساز ی داده ها در منبع و یکی برای تجزیه آنها در مقصد. این الگوریتم ها را الگوریتم های رمزگذاری و رمز گشایی می نامند. الگوریتم های رمز گذاری به دو دسته تقسیم می شوند: رمز گذاری آنتروپی و رمز گذاری منبع. رمزگذاری آنتروپی، رمزگذاری طول دنباله است و رمزگذاری منبع با استفاده از امتیازات خواص داده ها، فشرده سازی بیشتری را تولید می کند.

MIDIبه معنای رابط دیجیتال تجهیزات موسیقی، استاندارد ارتباطات است که در اوایل دهه 1680 برای تجهیزات موسیقی الکترونیکی و کامپیوترها ارائه شد. سه فرکانس نمونه برداری که معمولا در سیستم های چند رسانه ای به کار می روند: KHz 4401 ، KHz 22 ، KHz 11025با کیفیت .CD – qualityاندازه نمونه ها نیز 8 بیتی یا 16 بیتی است.

ساختن فایلهای صوتی دیجیتال نسبتا ساده است. اطلاعات صوتی دیجیتال با کیفیت بالا فضای زیادی را روی دیسک اشغال می کنند.

Bitmap ماتریس ساده ای از اطلاعات است که نقاطی منحصر به فرد را تسریع می کند. تصاویر ( JPEG، اتصال گروه تخصصی عکاسی) برای فشرده سازی تصاویر ساکن یکنواخت ( مثل عکس ) توسط متخصصین عکس برداری که تحت حمایت آی تی یو، آی اس آ، آی ئی سی کار می کردند توسعه یافت.

در جهان امروزی از سه استاندارد ویدئویی استفاده می شود NTSC، PAL،SECAM این قابها و استاندارد ها به آسانی قابل تبدیل به یکدیگر نیستند.

MPEG توسط Moving Picture experts Group ایجاد شد. اینها الگوریتم های مهمی هستند که برای فشرده سازی تصویر به کار می روند و از سال 1993 به عنوان استاندارد بین المللی اند. ام پی ئی جی می تواند صوت و تصویر را فشرده کند.

DVIتکنولوژی فشرده سازی قابل برنامه ریزی است.

Quick Time طرحهای فشرده سازی دیگری از جمله Kodak photo CD، Super Mac Codec Compact Disc Vidio , Codec را شامل می شود.

 

مقدمه

چند رسانه ای، ستاره درخشنده ای در افلاک است. صوت و تصویر با استفاده از آن دیجیتال شده و به طور الکترونیکی منتقل می شوند تا نمایش داده شوند. اغلب پروژه های چند رسانه ای از استانداردهای ام پی ئی جی استفاده می کنند و داده ها را از طریق اتصال های ای تی ام عبور می دهند. ام بون، خدمات رادیو، تلویزیون دیجیتال جهانی تجربی در اینترنت است.

ابزارهای اصلی ساخت پروژه های چند رسانه ای، شامل یک یا چند نرم افزار تألیف در برنامه های ویراستار تصویر، صوت و فیلم است. علاوه بر این، تعدادی برنامه کاربردی دیگر نیز وجود دارند. که جهت capture کردن صفحه، تبدیل فرمت های مختلف فایل و انتقال فایل ها بین کامپیوتر های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آنچه که در یک سیستم چند رسانه ای مشاهده می شود ترکیبی از متن، Icon و bitmap های شبکه، عکس، گرافیک های ترسیم شده برداری، نمایش های سه بعدی و پنجره های مربوط به تصاویر اشیاء متحرک می باشد.

عناصر گرافیکی در اندازه های مختلفی وجود دارند. رنگ یا طرح خاصی می پذیرند. مرئی یا نامرئی می شوند و... . چگونگی ترکیب این عناصر با یکدیگر، انتخاب رنگها و فونت ها، روشهای به کار گرفته شده برای جلب توجه بیننده، ...... دانش و خلاقیت طراح بستگی دارد در طول حیات بشر، از زمانی که اولین فیلم ثابت به وجود آمد. مردم شیفته ی تصاویر متحرک شدند. اکنون فیلم ویدئویی جزئی از سیستم های چند رسانه ای است در مجموع ویدئویی دیجیتال از مهمترین اجزای چند رسانه ای و ابزار نیرومندی در جهت نزدیکتر کردن کاربران کامپیوتر به جهان واقعی محسوب می شود. از میان اجزای چند رسانه ای، ویدئو بیشترین حجم حافظه را اشغال می کند. تصاویر رنگی، حافظه زیادی در حد مگا بایت اشغال می نمایند. هنگامی که در تصاویر ویدئویی، حرکت ایجاد می شود، چند بار در ثانیه ( در حدود 30 بار ) جایگزین هم می شوند و بدین منظور 30 برابر حافظه مورد نیاز است.

تعداد صفحات پروژه 142 صفحه می باشد.


مبلغ واقعی 14,125 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 11,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 144

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما