محل لوگو

گزارش کارآموزی(امنيت درشبكه)


مقدمه

 

شركت صنايع آذرآب در زميني به مساحت 33 هكتار قرار دارد وسطح زير بناي كارگاههاي اصلي آن متجاوز از 70000 مترمربع وكل كارگاههاي مسقف جمعاً 110000 متر مربع را تشكيل مي دهند.كارخانجات شركت آذرآب در پنج كيلومتري شهر اراك واقع شده و در ميان راه آهن سراسري شمال ـ جنوب و جاده تهران ـ جنوب محصور است.
شركت صنايع آذرآب كه فعاليت خود را رسماً ازسال 1368 آغاز نمود با بهره برداري از 89 ميليون دلار ماشين آلات وارداتي وبيش از 50 ميليارد ريال تجهيزات و آموزش بيش از 2000 كارشناس وتكنيسين و كارگر ماهر در مدت كوتاه توانست با همكاري در طرحهاي بزرگ ملي مانند ساخت ديگهاي بخار نيروگاه حرارتي شهيد رجايي، نيروگاه سيكل تركيبي قم ، نيروگاه شازند اراك ، همچنين ساخت مخازن ، مبدل ها و برجها در پروژه هاي واحد روغن سازي پالايشگاه اصفهان ، پاليشگاه گاز كنگان ، مجتمع پتروشيمي اراك وپالايشگاه اراك نقش ارزنده اي را در توسعه صنعتي ايران ايفا نمايد.
شركت صنـايع آذرآب با استقرار نظام كيفيتي منطبق با خواسته هاي استـاندارد بين المللي مديريت كيفيت موفق شد گواهينامه را در زمينه طراحي وساخت محصولات پيشرفته صنعتي به دست آورد و اطمينان لازم را نسبت به كيفيت محصول در مديريت و مشتريان خود فراهم سازد.

شرکت صنایع آذرآب در زمینه طراحی ، مهندسی ، ساخت ، نصب و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز صنایع تولید انرژی شامل : انواع دیگهای بخار (نیروگاهی ، بازیافت حرارتی ، صنعتی ، یکپارچه) ،تجهیزات و قطعات نیروگاه های آبی (توربین ، ژنراتور) ، انواع مخازن (تحت فشار ، ذخیره ) ، مبدلهای حرارتی ، برجهای تقطیر و خنک کننده ، تجهیزات کارخانجات سیمان و قند ، انواع کوره (صنایع پتروشیمی ، احیای فولاد ، پالایشگاهی) و ... فعالیت دارد.

 

محصولات شرکت آذرآب عبارتند از:

بویلر , مخازن وتجهیزات , توربینهای آبی و منابع معدنی.

 

انواع بویلرهای نیروگاهی , صنعتی و سیکل ترکیبی و پکیج :

 

الف ) دیگهای بخارصنعتی (AIC / I.H.I SD TYPE)

شركت صنایع آذرآب بویلرهای نوع SD تحت لیسانس شركت IHI ژاپن را طراحی می نماید. این بویلر بعنوان بویلرهای صنعتی شناخته می شوند و دارای راندمان بالا و كیفیت بسیار مطلوب و سرعت پاسخ مناسب می باشند.این نوع بویلرها خود اتكاء (Botton Support)، دارای دو درام جداگانه ازنوع چرخش طبیعی می باشند و قابلیت تولید بخار با ظرفیت حداكثر450 تن در ساعت می باشند.مشعلهای این نوع بویلر در دیواره جلو بوده و به لحاظ آرایش سطوح حرارتی به گونه‌ای است كه جریان دود بر روی سطوح بطور یكنواخت توزیع گردیده است.كیفیت بالای حاصله از استانداردهای مطلوب و ساختارها و كارآیی بالای آنها باعث استقبال مشتریان از این نوع بویلر می باشند.

 

ب) دیگهای بخار یكپارچه (AIC / I.H.I SC TYPE)

شركت صنایع آذرآب با عقد قرارداد انتقال فن آوری طراحی و ساخت با شركتهای I.H.I ژاپن و FW (Fostre Weeler)اسپانیا توانمندیهای لازم جهت كلیه مراحل ساخت و طراحی دیگهای بخار یكپارچه را فراهم آورده است. از جمله مزایا و مشخصات دیگهای صنعتی عبارتست از :
بالا بودن سرعت پاسخ زمانی این بویلر به تغییرات بار
بالا بودن قابلیت اطمینان
این دیگها را می توان بطور یكپارچه در كارخانه تولید و پس از آن به سایت حمل نمود.
شایان ذكر است در مواردی كه محدودیتهای حمل بار جاده ای وجودداشته باشد می توان این نوع دیگهای بخار را در قطعه بندیهای كوچكتر حمل نموده و عملیات نصب و برپایی را در سایت بانجام رساند. بخار تولیدی توسط این مدل دیگ می تواند فوق داغ ویا اشباع باشد و به نظر و درخواست مشتری بستگی دارد.

این نوع دیگ بخار خود اتكاء (Botton Support)، دارای دو درام مجزای آب و بخار و سیستم گردشی طبیعی آب و بخار می باشد. همچنین با نوجه به آزمایشات و تجربیات فراوانی كه در طراحی و ساخت این نوع دیگ وجود دارد امكان طراحی و ساخت پیشرفته آنها فراهم آمده است.

 

ج) دیگهای بخار صنعتی - نیروگاهی(SN )

شركت صنایع آذرآب بویلرهای توع (SN) را تحت لیسانس شركت I.H.I ژاپن طراحی می نماید. این بویلر هم مصرف صنعتی و هم نیروگاهی دارد و دارای راندمان بالا و حداقل افت حرارتی می باشد. با فشار و درجه حرارت بالا كاركرده و در ظرفیت های متوسط در صنایع به كارگرفته می شود و این نوع بویلر فقط از بالا به سازه فلزی خود متصل است (Top Support) و دارای یك درام بدون ری هیتر بوده و از نوع تشعشی و دارای سیستم چرخش آب طبیعی است.

 

د) دیگهای بخار نیروگاهی نوع SR

این نوع دیگ برای تولید بخار در نیروگاههای حرارتی كاربرد دارد . این دیگها با سیستم چرخش طبیعی، بطور تك درام و دارای چندین مرحله گرمكن بخارSUPER HEATER بازگرمكن بخار(REHEATER) و اكونومایزر می باشند.

 

مخازن و تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی

 

مخازن تحت فشار:

به مخازنی اطلاق می گردد كه به منظور انجام فرآیند بخصوص تعت فشارمعین مورد نیاز باشد. در ساخت چنین مخازنی می بایست دقت كافی به عمل آید. زیرا عدم دقت در جوشكاری ، انتخاب صحیح مواد و ... منجر به انفجار مخزن می گردد. در حقیقت مخازن تحت فشار همانند یك بمب عمل نموده وفاجعه آمیز می باشد.

 

مخازن ذخیره:

در این مخازن غالباً فشار موجود فشار اتمسفر بوده واز این رو می توان از فولادهای با جنس ضعیف تر نسبت به مخازن تحت فشار استفاده نمود. این مخازن عمدتاً برای ذخیره یك ماده شیمیایی بكار میروند و به دو دسته تقسیم می شوند:
1- مخازن ذخیره سقف ثابت
2- مخازن ذخیره سقف شناور
مخازن نوع اول برای مواردی كه درون مخزن واكنش شیمیایی كه منجر به فرار سیال گردد ،‌وجود نداشته باشد ‌بكار می‌روند ومخازن نوع دوم عالباً برای سوخت ویا مواد شیمیایی فرار به كار می روند. حركت سقف شناور بر اساس قانون تعادل ارشمیدس می باشد و توسط گازهای حاصل از مایع شیمیایی فرار كه در زیر سقف جمع می گردد حركت مختصری دارد ولی بر اساس كلی حركت سقف بر مبنای حجم ذخیره شده است.


برجهای تقطیر:

 

اینگونه تجهیزات به منظور انجام عمل تقطیرمواد شیمیایی و به خصوص هیدروكربنها در صنایع پالایشگاهی وپتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.معمولاً فشار در اینگونه تجهیزات بالا بوده و در زمره مخازن تحت فشار هستند.گاه طول آنها به 100 متر نیز می رسد بدیهی است كه طول وقطر تابع فرآیند میبا‌شند.

 

مبدلهای حرارتی:

 

اینگونه تجهیزات كه شامل گرمكن ها وخنك‌كن‌ها می باشند بمنظور تبادل گرما بكار میروند یعنی بسته به نیاز دو سیال وارد آن شده و با هم تبادل حرارتی انجام داده و درجه حرارت آنها به هنگام خروج متفاوت(افزوده و یا كاسته) گردیده و بر حسب این تبادل حرارت واكنش
بخصوص انجام میگردد.مبدلهای حرارتی به انواع گوناگون از قبیل لوله پوسته ای ، دو لوله ای ، فشرده و... تقسیم بندی می گردد.

 

توربینهای آبی :

 

امروزه استفاده از نیروگاههای آبی بهترین گزینه در بهبود محیط زیست وكاهش انواع آلودگیها می باشد وصنایع آذرآب مفتخر است كه با بكارگیری این فن آوری نقش كاملاً قابل توجه وارزشمندی در حفظ محیط زیست دارا می باشد وبا اقدام به طراحی وتولید توربین های آبی پیشتاز در بكارگیری فن آوری مناسب واستفاده از انرژی ، كاهش گازهای آلاینده

و بهبود محیط زیست برای کشور نیز می باشد.این شركت پس از موفقیت در اخذ گواهینامه ISO9001 به دنبال استقرار استــاندارد ISO 14000 بوده وبرنامه ریزیهای مناسب خویش را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته است.معاونت اجرایی نیروگاههای آبی شركت صنایع آذرآب به عنوان پیشرو در ساخت تجهیزات سنگین نیروگاههای آبی در ایران تاكنون موفق به انعقاد قراردادهای متعددی درزمینه مهندسی و ساخت این تجهیزات با همكاری شركتهای معتبر خارجی شده است . هم اكنون ساخت توربین های آبی با ظرفیت حداكثر MW250 از نوع فرانسیس و شیرهای پروانه ای مورد نیاز با همكاری شركتهای HEC چین وVoith اتریش برای اولین بار در صنعت ابران در حال انجام مراحل پایانی پروژه ها می باشد.

 

توربینهای آبی و فرآیند آن:

 

توربین آبی ماشینی است كه انرژی پتانسیل آب را به انرژی مكانیكی (دورانی ) تبدیل میكند . این حركت دورانی به محور ژنراتور منتقل شده واز طریق ژنراتور انرژی مكانیكی (حركت دورانی محور ) به انرژی الكتریكی تبدیل میگردد.قسمت اصلی توربین شامل پره هایی است كه بر روی محوری به صورت متقارن محكم شده وباآن دوران مینماید سیال به هنگام عبور از بین پره ها تبادل انرژی انجام داده وانرژی سیال به چرخ منتقل میشود .

 

منابع معدنی:

 

سیمان،امروزه در دنیا جزو كالاهای استراتژیك محسوب شده ومیزان مصرف سرانه آن یكی ازشاخصهای پیشرفت یك مملكت تلقی می شود. براین اساس تلاشهای فراوانی برای بازاریابی جهت ساخت تجهیزات كارخانجات سیمان درداخل وخارج از كشور انجام پذیرفته و همكاری در ساخت و نصب تجهیزات چندین كارخانه در داخل كشور نتیجه این تلاشهاست .

 

تجهیزات شرکت آذرآب عبارتند از :

ماشینکاری سنگین ,عملیات اولیه , جوشکاری , عملیات حرارتی و کنترل کیفیت

 

و در پایان این نکته را متذکر میشویم که این شرکت دارای گواهینامه های زیر از شرکتهای مختلف می باشد که عبارتند از :

 

  • گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 ورژن 1996 از شرکت SGS سوئیس
  • گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ورژن 2000 ازشرکت SGS سوئیس
  • گواهینامه تقدیر شرکت JGC از شرکت صنایع آذرآب در ساخت پالایشگاه هفتم اراک
  • گواهینامه انتقال تکنولوژی از شرکت IHI ژاپن در زمینه بویلر
  • گواهینامه تایید کیفیت از شرکت GQM
  • گواهینامه تایید ازشرکت JSW ژاپن درزمینه مخازن تحت فشار

 

تعداد صفحات پروژه 50 صفحه می باشد.


مبلغ واقعی 17,625 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 153

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما