مركز شبكه هوشمند IN (INTERNET NET)
ارائه سرويسهاي جديدي كه قبلا نبوده و اساسا توسط مراكز امكان ارائه آنها وجودنداشته و اگر مراكز آن را ارائه مي دادند هزينه زيادي در بر داشته
-SET: قابليت ارائه سرويسهاي جديد را دارد
زماني كه شماره گرفته مي شود اين شماره به صورت پالسهايي دي كد مي شود و به مركز ارسال مي شود و در مركز بررسي مي شود كه اين كد با چه مركزي يا منطقه اي كار دارد
-PPS: يك Accsess Code به شماره 900511
از هر مكان قابل استفاده است
مي توانيم يك كارت شارژ كنيم اگر كارت جديدي داشته باشيم و بخواهيم شارژ يك كارت رار روي كارت جديد انتقال دهيم امكان پذير است
دكمه*:با فشردن اين دكمه به يك مرحله قبل باز مي گرديم يعني اگر يكي از شمارها اشتباه گرفته شده باشد احتياج نيت تمام مراحل را دوباره تكرار كنيم
-FPH سرويس مطالعه مجاني كه در دنيا به 300 معروف است ولي در ايدان (مشهد ) Access coad آن 900511……… است
در واقع شماره خروجي را شماره گيري مي كنند
شماره گرفته توسط مبدا در واقع يك كد است كه
به شماره اصلي را مشخص مي كند
در واقع مبدا هزينه مكالمه را پرداخت مي كند
4 شماره انتهايي مربوطه به مقصد است Access cod ثابت نه رقم انتهايي در واقع كدي است براي شماهر موردنظر.
اساسا شماره هايي كه با 900 شروع مي شوند مكالمه مجاني هستند
-PRM premum reyte
با Access code 909 sii
سرويس مشاوره با گرفتن شماره مورد نظر كه ابتداي آن با 909 511 شروع مي شود مي توان با يك متخصص صحبت كرد هزينه اين مكالمه عادي نيست در صدي از اين قرارداد به شركت مخابرات و بقيه آن به همان شخص مشاور پرداخت مي شود به محض اتصال خط هزينه مكالمه محاسبه مي شود اين سرويس را براي اينترنت هوشمند هم استفاده مي كنند
MCS: مكالمات انبوه
اين سرويس به اين دليل به وجود آمد كه در زمان برگزاري مسابقات تلويزيوني سيل عظيمي از افراد تماس را هم زمان با مقصد مورد نظر برقرار مي كنند كه سبب بالا رفتن حجم ترافيك شبكه و از كار افتادن (خوابيدن) مقصد مي شود
اين سرويس MCS : ترافيك عظيم و زيان باري كه براي مخابرات به وجود آمده را از بين ميبرد.
اين سرويس تابعيت هوشمندي نيز دارد يعني اگر مشخصات وارد شده اشتباه باشد از ادامه مسابقه محروم و يا تلفن قطع مي شود
-زير گروه MCS سرويس
رهگيري : زير گروه مكالمات انبوه است
نظر سنجي و آمارگيري را به راحتي مي توان توسط اين سرويس انجام داد
VMS: Voic mail Servise
صندوق پستي صوتي: مثل يك منشي تلفن عمل مي كند كسي كه از اين سرويس استفتده ميكند از منشي تلفني بي نياز است
اين سرويس قابليت ذخيره كردن ، 1 پيغام و يا FAX را دارد
براي گوش كردن پيغام ها از هر مكان مي توان اين عمل را انجام داد به اين صورت كه شماره تلفن مورد نظر را گرفته و با توجه به Pasword مخصوص پيغام ها را گوش مي دهد
SSP/IP: بخشي كه با خارج ارتباط دارد و قسمتي كه شماره را مي دهد
پروتكل INAP را مي سازد لازمه زبان گفتگويي است كه مراكز با هم دارند
(يكي از پروتكلهاي #7 است ارتباط مراكز با هم توسط سيگنال است)
SMP: (service management point )
اگر بخواهيم خطي را به مشترك بدهيم از اين سرويس استفاده مي كنيم دروازهاي براي گفتگو نماينده SMP است
SCP: بخش كنترل
كنترل رومي مكالمات در اين محل صورت مي گير نظارت مستقيم روي آن از طرف SMP است SMP ها از طريق ROUTAR با شهرهاي ديگر انتقال DATA مي كنندو از طريق SWبا يكديگر مرتبط هستند ارتباط مرتبط هستند .ارتباط داخلي اين مجموعه با يكديگر يا از طريق فيبرنوري يا از طريق اسكازي است
سالن SW: SWITCH
بخش SSC سوئيچ: داخل راك تعدادي يونيت (بردهاي الكتريكي قابل تعويض) وجود دارد مثل SW مراكز درون سرورهاي SUB تمامي پردازشهاي لازم و DB قرار دارد برنامه اصلي درون آنها پردازش مي شود تمامي پيغام ها توسط اين بخش پيغام داده مي شود
تمامي اطلاعات درون راك ذخيره شده ولي تمامي دستورالعملها از SERVER ارسال ميشود زماني كه گوشي تلفن برداشته مي شود يك امپرانس ايجاد مي شود كه سبب مي شود كه SEVER دستور ارسال بوق به مشترك را بدهد شماره گرفته شده آناليز مي شود و توسط SW راه يابي مي شود شماره پردازش شده بسته به نوع IN فراخواني شده برنامه هاي مخصوص آن فعال مي شود
كليه ارتباطات IN توسط SERVER به SYSTEM هاي كنترلي(OPERATOR)ارسال مي شود.
تعداد صفحات پروژه 16 صفحه می باشد.
مبلغ واقعی 8,500 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 6,800 تومان